תכנון ממ"ד מחייב בחירת חלון ממ"ד

תכנון ממ"ד – מרחב מוגן דירתי, חשוב מאוד לא רק לבטיחות המחייבת ממילא. אלא גם מיקומו בבית וכזה שיאפשר שימוש בימים רגילים כחדר רגיל מאחד מחדרי הבית.

לכל הדעות מיקום החדר מומלץ בקצהו של הבית או הדירה. מה שמאפשר להיות גמישים בתכנון בניית הבית כולו. בבוא העת לתכנן נדרש לבחור את סט הממ"ד – הכולל חלון ממ"ד , דלת ממ"ד ומערכת לסינון אוויר.

חלון ממ"ד מה תפקידו ?

הממ"ד נועד לספק לנו מידית בעתות מלחמה לא עלינו או מצבי חירום אחרים, מרחב מוגן בבית באופן מידי. בתוך כך, החלון הינו חלון הדף עשוי מפלדה ובעת הסגירה והפתיחה תחושו בכבדות בשל החומרים מהם הוא מיוצר ובצדק – הוא אמור להגן מפני הדף, חדירה של גזים ולכן משמש במתקפות טילים ועוד הגנה ומחסה מפניהם לנוכחים בו.

סוגי חלונות ממ"ד

קיימים סוגים של חלונות ממ"ד בשונה מהעבר שפיתחו אב טיפוס אחד ומוכר שעדיין קיים במרבית הדירות והבתים. מאידך, ניתן להתרשם כי גם בסוגיית המרחב המוגן ישנם פיתוחים ופרט לחלון ממ"ד עם כנף אחת או שתיים יש גם חלון ממ"ד הזזה לנוחות מרבית ובטיחות בו זמנית.

ההמלצה שבוחרים בחלון ממ"ד לבחון את האפשרויות בו. כאשר האפשרות בחלון בעלת שתי אפשרויות פתיחה. פתיחה צירית של הכנפיים או הכנף ופתיחה של החלון עצמו. משום שחלון ממ"ד עם פתיחה רגילה כמו שאתם מכירים, ברוב המקרים מפריע, ורבים יטענו כי לא פעם קיבלו מכה בראש מפתיחתו הרחבה או אם החלטתם למקם ארון או רהיט כלשהו בסמוך לפתיחתו בקיר הנוחות הופכת לפחות גמישה במקרים אלו.