מערכות לסינון אב"כ

מערכות לסינון אב"כ היערכות למתקפת נשק אטומי

בשנים האחרונות החלו בפיקוד העורף להשתמש גם במונח נב"ק (נשק בלתי קונבנציונאלי) כשלמעשה מדובר במתקפה של טילים בעלי ראשי נפץ כימיים וביולוגיים, העלולים לגרום לנזק רב ולאבדות רבות ברכוש ובנפש.

מערכות לסינון אב"כ

פגיעה מגז כימי יכולה להגיע כתוצאה מנשימה או במגע עם העור, תלוי בסוג הגז ולרוב גם אינטרקציה עם כמות קטנה של חומרים רעילים יכולה לגרום לתופעות מחרידות. לפיקוד העורף ברור שהנשק הכימי עשוי לגרום לנזק רב, אך בד בבד, אם האזרחים ערוכים אל מתקפה המאופיינת בנשק שכזה, הנזק יכול להיות מזערי.

בשביל להיות ערוכים למצבי חירום במצב של שימוש בנשק בלתי קונבנציונלי מצד אויבינו, יש לבצע מספר בדיקות והתקנות של מערכות סינון אוויר ואב"כ, בדיקת תקינות ממ"ד, בדיקת אטימות ממ"ד, בדיקת שליפת טיח, בדיקות חיפוי אבן, בדיקות אינסטלציה (לחץ ואטימות מים, ביוב, דלוחין וסיכום) ועוד, כדי לוודא שהממ"ד אכן עומד בדרישות התקן של פיקוד העורף.

לאחר שבוצעו הבדיקות הנדרשות, ניתן להכין את הממ"ד להתקנה של מערכת סינון אוויר, תוך מתן דגש על ההנחיות הכרוכות בהפעלת המערכת, שמעבר לנוחיותה, מעניקה אפשרות לזמן שהות ממושך במרחב המוגן במקרה של מתקפת אב"כ, וללא כל צורך במסיכות מגן. עם זאת, יש לזכור שבעתות מלחמה יכולה להיווצר סיטואציה שתיאלצו להתפנות מביתכם, ולכן יש צורך לשמור את מסיכות האב"כ לכל מקרה.