שאלות ותשובות

מערכות סינון אוויר – שאלות ותשובות

במאמר הבא נסקור את המוצר שמאז מאי 2010 הפך למצרך נדרש בכל בית שנבנה בישראל, זאת על פי הנחיית פיקוד העורף, הג"א ומערך כיבוי אש: מערכת סינון אוויר לממ"ד ולמקלט.

המערכת שפותחה בשנים האחרונות מספקת פתרונות חדישים למרחב המוגן ומאפשרת נוחיות, תזוזה ותקשורת טובה בין הנוכחים במרחב המוגן לאורך זמן, זאת מבלי שידרשו לחבוש את מסיכות המגן שאליהן התרגלנו.

מהי מערכת סינון אוויר?

מערכת סינון אוויר ואב"כ לממ"ד הינה מערכת חדישה, שלמעשה מחליפה את ערכות המגן במובן מסוים. פיקוד העורף הנחה את הקבלנים בישראל להתקין מערכת סינון אוויר בכל חדר מוגן שנבנה בכל דירה (עפ"י ההנחיה מ-1991), הנחייה שמהווה תנאי לקבלת טופס 4 המאפשר מגורים בבניין.

למה צריך מערכת סינון אוויר לממ"ד?

נשאלת השאלה, מדוע יש צורך במערכת סינון אוויר ואב"כ במקלט, כשבכל מקרה מדובר בשטח אטום וסטרילי. התשובה היא בגוף השאלה. מכיוון שהמקלט אטום, יש צורך בכניסת אוויר ובתחלופה של הפחמן הדו חמצני שנפלט בעת הנשימה. מערכות סינון אוויר יוצרות סירקולציה בחדר, מחדשות את האוויר ומאפשרות שהייה נוחה בחדר הממוגן.

מה מערכת סינון אוויר עושה?

הפעולה של מערכת הסינון מאפשרת מצבים של אוורור וסינון. במצב של אוורור המערכת למעשה מאפשרת לאנשים שבמרחב המוגן לנשום ללא צורך בערכות מגן. מצב זה מתאים לעתות מלחמה קונבנציולנית, בעוד מצב הסינון מתאים למלחמה בלתי קונבנציולנית. במצב זה, המערכת מסננת את האוויר בממ"ד ומספקת לאנשים השוהים בו אוויר צח לאורן זמן ממושך.

מה הן מידות המערכת?

מידות המסנן רוחב 88 ס"מ, גובה 44ס"מ, עומק 25 ס"מ.

כמה זה עולה לנו?

המחיר משתנה בין חברה לחברה וכמו בכל מוצר, תלוי בגודלו, בגודל החדר שהוא אמור לספק לו את סינון האוויר, מסנן עילי או תחתון ועוד מספר אלמנטים הקשורים בשיפורים כאלה ואחרים למוצר.