מהי מערכת סינון אוויר לממד?

מאז ה-18 במאי 2010, כל פרויקט בנייה מחויב להתקין מערכת סינון אוויר לממד, שתעניק ביטחון לדיירי הבית ובין היתר תאפשר שהייה ארוכה יותר במרחב המוגן, ללא כל צורך במסיכות אב"כ, אם כי על פי ההנחיות צריך לשמור אותן לעת הצורך, במקרה של פינוי הדירה במצב חירום.

מערכת סינון אוויר טובה יכולה לעשות את ההבדל בין שהייה מעיקה בממ"ד ובין שהייה נוחה של בני הבית בעתות משבר. המערכת תזרים בקביעות אוויר נקי שעבר סינון אל תוך המרחב המוגן ותפנה את האוויר המשומש באמצעות המנגנון הייחודי לה. המערכת מאפשרת לכל השוהים בממ"ד נשימה חופשית ורציפה ללא דאגה.

נעים להכיר – מערכת סינון אוויר

מערכת סינון אוויר, בראש ובראשונה, מאפשרת לכל הדיירים אשר שוהים במרחב המוגן תנועה יותר קלילה, מכיוון שאין צורך במסיכות אב"כ. בנוסף, מערכת סינון אוויר יוצרת סירקולציה בחדר ומחליפה את הפחמן הדו חמצני באוויר לנשימה. כשאין מערכת אוורור, השהייה בחדר המוגן מוגבלת לשלוש עד חמש שעות, לעומת שבועיים רצופים כשאכן מותקנת מערכת שכזו. המערכת מצויידת בגיבוי ידני ובהכנה למצבר במקרה של נפילת חשמל בבית.

הנחיות חדשות של פיקוד העורף

כאמור, ההנחיות החדשות של פיקוד העורף ומכון התקנים מחייבות קבלני בניין להתקין במרחב המוגן מערכת סינון אוויר כתנאי לקבלת טופס 4 (אשרת מגורים). זאת מפני שתקנות הבטיחות עברו שינוי מהותי בשנים האחרונות והמיגון הנדרש עלה מדרגה. הדירות החדשות כוללות את המערכת המשוכללת ועוברות בדיקות יסודיות בממ"ד כדי לקבל את האישור, זאת לעומת הבתים הישנים שלמעשה צריכים "לדאוג לעצמם" ולערוך את הבדיקות הנדרשות ולרכוש את המערכות שיבטיחו את בטחונכם ובטחון יקיריכם.

יתרונות וחסרונות

מערכת סינון אוויר לממ"ד היא בעלת יתרונות רבים, אשר עולים על חסרונותיה. מערכת סינון אוויר יכולה להעניק שהייה ממושכת בממ"ד לאורך פרק זמן של עד שבועיים, זאת לעומת מסיכות האב"כ שמעניקות שהיה של מספר שעות. בנוסף, המערכת יוצרת סירקולציה בחדר ומספקת אוויר נקי. החיסרון היחיד שניתן לחשוב עליו הוא העיצוב, אך גם לכך יש פתרונות כשכיום קיימות כבר בשוק מערכות מעוצבות וידידותיות לסביבה, בהתאמה אישית לכל בית.

למה אתם מחכים?

כאמור, בכל בית שנבנה מחודש מאי 2010 צריכה להיות מערכת סינון אוויר תקנית העומדת בהנחיות של מכון התקנים. עם זאת, אין זה אומר שבתים שנבנו לפני החודש הנ"ל אינם נדרשים לעמוד בתקנים ויש צורך בהתקנת מערכת סינון אוויר לממ"ד בכל בית. המערכת מאפשרת נשימה של אוויר נקי ללא חשש ויוצרת מצב של לחץ אוויר מעט גבוה יותר מהסביב החיצונית תוך שהיא מזרימה אוויר נקי ומסונן לתוך הממ"ד, גם אם ישנם רעלים המפוזרים בחוץ.