טיפים לשדרוג הממ"ד

אולם עיצוב הממ"ד ממלא חשיבות נוספת, רצינית יותר. כאשר חדר הממ"ד ממלא את ייעודו המקורי, עיצוב מספק ירגיע את הנפש ויעזור להשקיט את הרוחות בזמן מתוח. עיצוב כזה אפשרי לחלוטין. בלי להתפשר בשום אופן על הבטיחות ועל יעילות ההגנה שהחדר מספק. כיום, הדלתות כבר קלות, חלון הגזים נוח לתפעול, והכנפיים הכבדות יכולות להישאר פתוחות. ללא סגירתם המסנן ניראה כמו מזגן על הקיר.

חברתנו מציעה לכם שירות מיוחד של עיצוב הממד באמצעות אמן הבית שלנו שלומי שיצייר וישלב את המסנן בציור תלת ממדי יפהפה. בנוסף, בחלק הבא תוכלו למצוא טיפים ורעיונות לשדרוג העיצוב, הנוחות והפונקציונליות של החדר. להלן מספר דוגמאות לעבודות קודמות שלנו.

רציפות בעיצוב, צבע הקירות, ריהוט
ברוב רובו המוחלט של הזמן, הממ"ד איננו אלא חדר נוסף מהבית. וככזה, אין סיבה שהוא יעמוד כפינה חשופה, מכוערת ולבנה בבית. שווה להשקיע בעיצובו בדיוק כמו שמשקיעים בכל חדר אחר בבית. יתר על כן, יש חשיבות רבה לכך שלא נרגיש כמו פליטים במקלט בזמן שנשמעת אזעקה, אלא עדיין נמצאים בביתנו שבו יש חדר שיודע לשמור עלינו גם ברגעי חירום. לשם כך מומלץ מאוד לייצר רציפות עיצובית של החלל הבטוח עם יתר הבית. מבחינת צבע הקירות, עיצוב הפנים של החדר והנוחות שלו.

דלת עץ לממד
אנו מציעים כיום אפשרות להתקין דלת עץ פנימית שנפתחת לתוך החדר כך שדלת הממ"ד נותרת פתוחה בימים כתקנן ורק בשעת חירום אנו סוגרים את דלת הברזל הכבדה. מוצר זה יכול לעזור מאוד בנורמליזציה של החדר, והנו מומלץ מאוד.

ארגון מודולרי 
כאמור, הממ"ד צריך למלא פונקציה אחת בימים כתקנן ופונקציה אחרת בזמן שהוא מתפקד כחדר בטוח בשעת חירום. מצב זה עשוי לגרום לנו להתפשר על אחת הפונקציות. או לגרום לכך שהחדר יהיה דל בריהוט, וריק למדי, או לכך שיהיה לא נוח ומרווח מספיק לזמנים שבו עליו לתפקד כחדר בטוח. אחת הדרכים לפתור בעיה זו היא לרהט אותו מראש באופן מודולרי שקל לשנות אותו במהירות בזמן אמת. מיטת פוטון מתקפלת שיכולה להפוך לספה, או כזו שנסגרת אל הקיר. שולחן אוכל מודולרי שיכול להתקפל לארון מדפים (דוגמא לעיצוב אחד כזה ניתן למצוא כאן). פינת יצירה שקל לשלוף ולקפל חזרה לתוך הארון, מספר כיסאות שעומדים בפינת החדר או בתוך שידה ייעודית וכן הלאה. מילות המפתח כאן היא ייעודיות ויעילות.

ולא לשכוח למצוא מקום קל ונגיש לאפסן בחדר ערכת עזרה ראשונה, מסכות אב"ך, וכל ציוד חירום אחר שנדרש. 

ציור תלת מימדי לשילוב נקי ומלא קסם של המסנן עם הקיר
אחד השירותים שחברתנו מציעה הוא כאמור שילוב של ציור קיר תלת-מימדי המשלב את המסנן באופן נעים ונקי עם שאר חלקי החדר. דוגמאות לעבודות קודמות של אמן הבית שלנו ניתן לראות במקטע הקודם של המאמר (למעבר חזרה אליו לחצו כאן).

צעצועים ופינת יצירה
הרגע שבו נשמעת האזעקה הוא רגע מלחיץ, אבל דקות ספורות לאחר מכן האתגר העיקרי הופך להיות השעמום והפגתו. מי שהיה ילד במהלך מלחמת המפרץ זוכר היטב עד כמה נעים היה להשתקע בזמנים הארוכים שבהן נדרשה לעתים שהות בחדר הבטוח במשחקים ויצירה. זה עזר מאוד לילדים להתמקד במשהו מהנה ונעים להעברת הזמן והקל מאוד על המבוגרים באותו הזמן.

פינת קפה, כיבוד, ספרים, אמצעי תקשורת
למבוגרים, ניתן לאפסן באחד הארונות קומקום חשמלי, קפה תה ועוגיות, או אולי אפילו מקרר קטן ובתוכו אוכל, משקאות וכיבוד. בנוסף, רעיון טוב הוא לשמור בחדר ארון ספרים קטן עם חומרי קריאה שיעבירו לנו את הזמן ויעזרו להסיח את דעתנו. חשוב ביותר לוודא שהחדר הבטוח מצויד בכל אמצעי התקשורת שיעזרו לנו להיות מעודכנים ובקשר עם העולם בלי צורך לצאת מהמרחב הבטוח לשם כך. אינטרנט, קו טלפון קוי, חיבור לטלוויזיה וכן הלאה.